Brev fra vår daglig leder

Vebjørn Andresen - 21. oktober 2020

Covid-19 informasjon

Å ivareta helsen og sikkerheten til våre gjester og ansatte er alltid vår aller høyeste prioritet. Vi ønsker å forsikre deg om at vi tar situasjonen på største alvor og håndterer den på best mulig måte og i henhold til Norsk Folkehelseinstitutt sine retningslinjer og anbefalinger. Vi tar alle nødvendige forhåndsregler og lover at vi gjør alt vi kan for å bidra til å håndtere den pågående pandemien.

Etter anbefalinger og retningslinjer fra Norsk Folkehelseinstitutt har vi implementert retningslinjer for våre gjester og ansatte på alle våre eiendommer, aktiviteter og utflukter. Alle ansatte i 62°NORD har fått opplæring i hvordan håndtere situasjonen, og vi har etablert handlingsplaner for å håndtere alle situasjoner som måtte oppstå. Vi vil fortsette å følge utviklingen nøye, handle raskt og implementere de endringer og anbefalingene som kontinuerlig kommer fra myndighetene. 

Dette gjør vi:

1. Alle våre ansatte er friske når de er på jobb. Dersom noen er syk eller har symptomer vil de være hjemme og ikke møte på jobb, uansett hvor milde symptomene kan føles. 

2. Vi hilser ikke hverandre med håndtrykk når vi ønsker deg velkommen til hotellene, restaurantene og aktivitetene våre. Vi håper at våre vennlige smil og personlige omsorg får deg til å føle deg hjertelig velkommen.

3. Alle gjester må fylle ut et helseskjema ved ankomst. Dette er for å bekrefte at du, og alle i husstanden din, er sunne og ikke har noen tegn eller symptomer på COVID-19. Liste over alle som besøker oss er også viktig for en eventuell smittesporing.

4. Hvis du skulle føle symptomer på COVID-19 sykdom under oppholdet på våre hoteller, ber vi deg kontakte resepsjonen på telefon så snart som mulig. Vi vil be deg om å holde deg inne på rommet ditt til medisinsk personell får beskjed, slik at vi kan planlegge den aller beste måten å hjelpe deg og dine reisefølge. Er du ute på en aktivitet ber vi deg gi umiddelbar beskjed til aktivitetsleder dersom du skulle føle deg syk eller kjenne noen symptomer.

5. Vi vil legge til rette for sikker avstand mellom våre gjester og ansatte. Vær oppmerksom på at dette ikke vil påvirke vår personlige service eller omsorg. Vi vil alltid gjøre vårt ytterste for å sikre at du får den beste opplevelsene på våre hoteller, restauranter og aktiviteter.

6. Vi vil sikre trygg avstand mellom deg selv og andre gjester. 

7. Overflater og kontaktpunkter med høy risiko, som dørhåndtak, toaletter og fellesarealer vil bli rengjort og desinfisert oftere enn nødvendig, og flere ganger i løpet av dagen. Det samme gjelder alt utstyr som brukes til våre aktiviteter og opplevelser.

Med denne informasjonen håper vi at du vil føle deg trygg til å besøke oss. Vi skal gjøre det alt vi kan for å gi deg en sikker, komfortabel og uforglemmelig opplevelse hos oss.

Vi ønsker å takke alle som besøker oss i en utfordrende tid. Deres tillit, støtte og omtanke betyr uendelig mye for oss. Dette er en tid for å vise omsorg for hverandre og vi opplever alle en annerledes hverdag, så ta godt vare på deg selv og hverandre.

Vi er her for deg

Har du spørsmål eller ønsker du å snakke med oss?

Vi alltid tilgjengelig på telefon, epost og i våre sosiale kanaler @62nord